Láska i smrť, o tom to dnes je. . .

14. februára 2018, jessica, Zo života

Aj keď je dnes sviatok sv. Valentína, a ja moju ´Lásu´ neskutočne ľúbim ;), v tieto chvíle prežívam skôr smútok a ťažobu… Všetci sme vedeli, že ocinov otec je už slabý a nemá už pred sebou príliš veľa dní, no aj tak ma ten včerajší telefonát od maminy zaskočil.

Čakala som, že to príde už čoskoro, no nie zase až tak skoro… Nie až tak rýchlo! Ale stalo sa. Nedalo sa tomu zabrániť – nadišiel už totiž jeho čas. Náš dedko Viliam zomrel včera, vo svojom dome o 14:30 (vo veku 87 rokov), a keďže nechcem, aby moje spomienky na neho zapadli prachom, (a do príhovoru na kare by boli asi príliš dlhé), dovoľte mi, uverejniť ich práve sem. Tých zábavných príhod z jeho života by bolo určite veľmi veľa, ja si však momentálne spomínam len na týchto pár:

Nuž, dedko bol proste dedko, a my sme ho mali radi takého, aký bol. Nemal moc ľahký život, a babka s ním už vonkoncom nie. Všetci dobre vieme, že si občas ponadával a pohromžil, – no čo je obdivuhodné, tak to, že sa dokázal zmieriť so svojím osudom, a aj so všetkým tým, čo je.

A aj keď nemal nijaké tituly pred menom, či za menom, rozhodne bol pre nás príkladom usilovnosti, dobroprajnosti a takej tej správnej ´naladenosti na život´. Dedko miloval prácu, ale rovnako tak aj zábavu a veselú spoločnosť. Snáď sa tam hore, bude tiež dobre zabávať… popíjať a spievať….(možno i so svätým Petrom :)) Česť tvojej pamiatke, Dedko!