In Memoriam

14. júna 2015, jessica, Poézia

Odišla si náhle

a aj keď sme to

skôr či neskôr čakali

zabolelo to aj tak

a je to pre nás ťažké…

 

Mrzí ma, že si odišla

pretože tu po tebe zostalo

prázdno a smutno

a ja sa nemám ku komu vracať

a ani koho prekvapiť návštevou…

 

Odišla si skôr

než som stihla prísť

a povedať ti ´Prepáč za všetko!´

(Za všetky tie moje neplechy

a strachy, čo som ti robila…)

 

Mrzí ma, že som Ti, Babi

nepovedala ´Ahoj´ a ´Ľúbim Ťa!´

alebo skôr ´Zbohom´

či ´Dovidenia raz a opäť v nebi..!´

 

Odišla si bez rozlúčky

a aj keď si to asi nechcela

bola si naším tajným hrdinom

a obdivovali sme tvoju nezdolnosť a vieru…

 

Mrzí ma, že si už neochutnala

tie svoje jahody a hrášok

a nazbierali sme ich my

hoci si sa na ne tešila…

 

Odišla si bez masky a bez pretvárky

tak ako si aj žila

celý svoj skromný život

v pokore a v láske

a pri každej práci…  

 

Mrzí ma, Babi

že si tak ďaleko

a že nám už nikdy nenapečieš

tie malé múčne pagáče

a neuvaríš perky (a ani párky…)

 

Odišla si vyrovnaná a zmierená

a aj keď si bola ´len´

robotníčkou bez škôl

mala som sa od Teba čo učiť

(hoc´ aj stále čosi nové…)

 

Mrzí ma, že som sa Ťa

nepýtala viac

viac Ťa nepočúvala a

viac Ti nehovorila

všetky tie novinky, čo mám…

 

Odišla si, lebo nadišiel Tvoj čas

a Ty si bola statočná

a okrem strachu si určite cítila

aj túžbu vrátiť sa

Tam Hore…

 

Tam, kde je náš domov.

Pán Boh Ťa opatruj, Babi!

 

A… P.S.: Tvojho kocúrika si k sebe asi nezoberieme… ale postaráme sa, aby sa ho niekto ujal a kŕmil ho namiesto Teba… keďže Ty už nemôžeš… :/ Neboj sa oňho, Babi! 😉