Založ si blog

Zhasol

Aj keď je to poľovnícky termín na usmrtenie, a ja som bola posledná, ktorá ho videla nažive, nebola som to ja, ktorá ho zabila… ´ Iba´ som ho videla umierať…

Rozpoviem vám, ako to bolo. Je to trošku smutný príbeh, ale aj o tom je život…

 

Keď som si raz večer bola zabehať neďaleko môjho baráka, v jednej z malých uličiek som na kraji cesty zazrela učupeného vtáčika. Bol to asi škorec, lebo bol taký väčší a hnedastý… Vrabčiak, ani drozdiak to, podľa mňa, nebol… Zastala som pred ním, pretože mi pripadalo divné, že predo mnou neuletel. Jediné, na čo sa ten chudáčik zmohol, bolo to, že sa nejako vyštveral na nizučký obrubník a tam nenápadne zaľahol do trávy. Prešiel teda iba zopár centimetrom odo mňa a stále bol v mojom dohľade. Zdalo sa mi, že je nejaký zoslabnutý a otrasený (možno dokonca zrazený autom), a tak som ho z tej trávy opatrne zodvihla a prizrela sa mu lepšie. Čakala som, že uvidím nejakú jeho zlomenú nožičku alebo krídelko, ale žiadnu otvorenú ranku som na ňom nezbadala. Mal iba pootvorený žltý zobáčik a stále viac prižmurujúce očká…

 

Začalo mi byť jasné, že život z neho pomaly ale isto vyprcháva, no ja som to nechcela dopustiť… Túžila som ho zachrániť a tak som s ním zašla k najbližšej kaluži. Myslela som si, že by mohol byť smädný a tak som ho, tak jemne ako sa len dalo, nahla čo najbližšie k hladine tej kaluže, aby sa napil. Jemu však na tom vôbec nezáležalo a nepreukázal žiadnu túžbu za vodou. Sekundu za sekundou stále viac ochaboval, pretože sily z neho unikali až priveľkou rýchlosť… Bolo mi ho ľúto. Rozmýšľala som, či by som mu nemala uloviť nejakú muchu  a dať mu ju zjesť do zobáčika, ale kým som sa stihla po nejakom tom hmyze skutočne rozhliadnuť, vtáčik už nežil…

 

Dodýchal mi na dlani. So stále pootvoreným zobáčikom a s napoly privretými viečkami.

Možno celý ten čas sníval o tom, že odletí do večných lovísk a na tie najkrajšie polia na svete… Takže ja dúfam, že sa mu to splnilo… Aj keď mne to vtedy pripadalo byť smutné…

Jeho malé nehybné telíčko som položila do vlhkej trávy pod jeden  malý stromček. A možno by som mu tam pridala aj nejaké tie kvetinky, keby tam práve vtedy naokolo nejaké boli, a keby sa ten pán, čo vyšiel von, nepozeral na mňa tak trochu udiveným pohľadom. 😛 Takže kvietky som napokon nezohnala.  Možno by si ten vtáčik aj tak želal oveľa viac nejaké ovocie, oriešky či semienka. Alebo možno aj tie mnou nenávidené dážďovky… Rest in peace.

Podstata Žitia

30.12.2018

V časopriestore všadeprítomnej Energie vesmír mi poradil odhodiť strach priznať si vinu a vyjsť s ňou na (po)vrch /…Na svetlo sveta…/ V časopriestore nekonečnej Lásky vesmír mi povedal že všetko bude dobré že všetko chce svoj čas a sme ´tu´ len na okamžik V časopriestore večnej Pravdy vesmír mi dokázal že Pravda je len jedna nenávisť je [...]

Nonsens a nechápačka

17.10.2018

Presne dnes, vlastne len celkom nedávno, som sa dozvedela, že jedna moja spolužiačka z vysokej školy, ktorá bola priam nekonečným klbkom energie, prehrala svoj boj so zákernou chorobou. Viem to už asi 3 hodiny a stále nechápem… Pretože ONA bola proste absolútne iná! Bola mega! Mega bláznivá, mega spontánna, mega veselá, a s tak neuveriteľnou dávkou energie, že [...]

Nemôžete vôbec nič

09.03.2018

Človeka už viac nemôžete len tak ho zavrieť za mreže Ani ho spútať Ani mu zapchať ústa Ani mu ich zalepiť Ani ho navždy umlčať… Človek je viac ako zviera Vždy bol, a vždy bude Je viac než čokoľvek iné čo chodilo už po zemi živé, neživé či mŕtve… Človek je merítkom všetkých vecí na Zemi Je zvláštnym stvorením vyvoleným spomedzi [...]

Peter Pellegrini

Poslanci opäť zasadnú do lavíc. Na úvod schôdze zložia sľub náhradníci za Pellegriniho a Moška

16.04.2024 12:52

Pellegrinimu zanikol mandát poslanca po zvolení za prezidenta.

Tomáš Taraba

Taraba sa dohodol s KDH na zmene zákona, ktorý bude riešiť odstrel medveďa

16.04.2024 12:22

Legislatívny návrh je podľa ministra do veľkej časti stotožnený s tým, ako chcelo situáciu riešiť MŽP.

SR ÚV MZVEZ Fico Blanár rokovanie kontrola TK BAX

Fico odmietol nový migračný pakt EÚ, opatrenia označil za diktát

16.04.2024 11:59, aktualizované: 12:45

Toto nie je tá solidarita, o ktorej sme hovorili, povedal predseda vlády.

žiga

Záverečné reči v procese so Štefanom Žigom nakoniec neodzneli

16.04.2024 11:46

Obhajoba proti rozhodnutiu podala sťažnosť. Tou sa bude zaoberať Najvyšší súd SR.

jessica

Nič nie je nemožné, ak v to veríte! O svete, o živote, o vzťahoch, o ľuďoch, o paradoxoch... Moju prvú zbierku básní "Na brehu sveta" (aj s mojím podpisom), si môžete kúpiť cez www.bux.sk/knihy/286939-na-br… Už je len posledných 13 kusov, preto neváhajte príliš dlho... ;) Vďaka za Vašu priazeň a podporu! :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 267
Celková čítanosť: 566878x
Priemerná čítanosť článkov: 2123x

Autor blogu

Kategórie