Založ si blog

Starenkin pohľad

Videla som tvár. Nešťastnú tvár. Tá tvár sa pozerala von oknom. Bola to tvár starenky. Pohľad tej tváre bol zadumaný, takmer apatický. Pripomínal mi pohľad psíka, celý deň zatvoreného v prázdnom byte. Pohľad opusteného a osamoteného tvora, o ktorého nik nemá záujem…

 

Bolo mi jej ľúto. Až tak moc, že keby som sa nemusela ponáhľať do práce, možno by som sa vybrala za ňou, aby som ju trošku rozveselila. Naozaj neviem, čo by som v prípade voľného dňa spravila. Možno, že aj nič…

Bolo to pre mňa také nezvyčajné a prekvapujúce ´stretnutie´, že som zrejme aj zabudla zavrieť ústa. Nikdy predtým som tam, totiž, tú starkú nevidela. Alebo som si ju, možno, len nikdy nevšimla…

Ponáhľajúca sa, a večne čumiaca len do zeme a na pár metrov pred seba, naozaj ráno nestíham pozerať sa po okolí či niekomu do okien. Dnes som sa však na chvíľočku zadívala na nebo a hútala nad tým, či dnes bude teplo alebo bude pršať. V duchu som hromžila nad sparou, ktorú tak neznášam a ktorú bolo cítiť aj napriek tomu, že slnko bolo práve za oblakmi. S istotou môžem povedať, že som nemala takmer žiadnu náladu na úsmev či radosť. (Tá sa u mňa dostavuje až neskôr, po vypití kávy…:))

Myslela som si, že nik na tom nie je horšie ako ja, no ako som sa na vlastné oči presvedčila, veľmi som sa mýlila. Tak ako v každé ráno, kým sa vo mne naplno neprebudí moja ľudskosť, sebecky som hľadela iba na seba, na svoj vlastný čas, a na svoje vlastné potreby…

Až pokým som teda neuvidela tie zvláštne smutné oči a netrklo mi, že život je aj o niečom inom ako o naháňaní sa. Za kým, za čím..?! Za tou bezduchou, no predsa tak mocnou chimérou…

Vďaka starkej v okne som si uvedomila, že život je predsa najmä o zdraví, šťastí a láske. O priateľstve, objavovaní a o plnení si svojich snov. O každodenných bojoch, o úteche v nevinnosti, a o rozhovoroch s tými najbližšími. A aj o občasnom zastavení sa, porozhliadnutí sa a náprave svojej krivolakej cesty…

 

Ja som z tej svojej správnej opäť raz vybočila a zašla trošku krivo. Našťastie, babkina tvár, ktorá sa pred mojím okato sileným a nesmelým úškrnom predsa len trošku pousmiala, ma prinútila vrátiť sa na tú správnu a nezabúdať na ľudskosť.

Na to, že si máme vážiť život každého jedného… Na to, že čas je vzácny a máme ho využívať nielen pre svoje dobro, ale aj pre dobro druhých… A na to, že už dávno som nenavštívila svojich starých rodičov a nerozprávala sa s nimi. O hocičom…

 

Niekedy totiž stačí pri nich len… byť… Len tak sedieť a vôbec nič nevravieť. Im, a aj nám, dokážu tie chvíle dať oveľa viac, ako si vieme predstaviť… To si však často uvedomíme, až keď je príliš neskoro…

Podstata Žitia

30.12.2018

V časopriestore všadeprítomnej Energie vesmír mi poradil odhodiť strach priznať si vinu a vyjsť s ňou na (po)vrch /…Na svetlo sveta…/ V časopriestore nekonečnej Lásky vesmír mi povedal že všetko bude dobré že všetko chce svoj čas a sme ´tu´ len na okamžik V časopriestore večnej Pravdy vesmír mi dokázal že Pravda je len jedna nenávisť je [...]

Nonsens a nechápačka

17.10.2018

Presne dnes, vlastne len celkom nedávno, som sa dozvedela, že jedna moja spolužiačka z vysokej školy, ktorá bola priam nekonečným klbkom energie, prehrala svoj boj so zákernou chorobou. Viem to už asi 3 hodiny a stále nechápem… Pretože ONA bola proste absolútne iná! Bola mega! Mega bláznivá, mega spontánna, mega veselá, a s tak neuveriteľnou dávkou energie, že [...]

Nemôžete vôbec nič

09.03.2018

Človeka už viac nemôžete len tak ho zavrieť za mreže Ani ho spútať Ani mu zapchať ústa Ani mu ich zalepiť Ani ho navždy umlčať… Človek je viac ako zviera Vždy bol, a vždy bude Je viac než čokoľvek iné čo chodilo už po zemi živé, neživé či mŕtve… Človek je merítkom všetkých vecí na Zemi Je zvláštnym stvorením vyvoleným spomedzi [...]

kvety, mráz, ľad, jabloň

Meteorológovia varujú pred snehom a mrazmi, môžu poškodiť úrodu

18.04.2024 16:08

Výstrahu vydali vo štvrtok aj českí experti.

Mŕtvy v banke

O pôžičku v banke "žiadal" mŕtvy. Podpíš to, strýko! vyzývala ho neter

18.04.2024 16:00

Banku v Brazílii navštívil nezvyčajný zákazník. Sedel na invalidnom vozíku, nehovoril, padala mu hlava, ale jeho neter tvrdila, že strýko si chce zobrať pôžičku.

Zuzana Čaputová / Aurel Sabó / Jaroslav Krám / Juraj Štefanka /

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

Vít Rakušan

Rakušan: Migračný pakt nie je skvelý, ale nové pravidlá sú potrebné. Podľa Babiša klame

18.04.2024 15:12

Podľa Rakušana kým budú v ČR budú ukrajinskí utečenci, Česko bude mať v solidárnom systéme výnimku.

jessica

Nič nie je nemožné, ak v to veríte! O svete, o živote, o vzťahoch, o ľuďoch, o paradoxoch... Moju prvú zbierku básní "Na brehu sveta" (aj s mojím podpisom), si môžete kúpiť cez www.bux.sk/knihy/286939-na-br… Už je len posledných 13 kusov, preto neváhajte príliš dlho... ;) Vďaka za Vašu priazeň a podporu! :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 267
Celková čítanosť: 567015x
Priemerná čítanosť článkov: 2124x

Autor blogu

Kategórie